مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 11:402021-01-10اجتماعي

راه اندازی اولین خانه هلال عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی


مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از راه اندازی اولین خانه هلال عشایری این استان در مناطق قشلاقی مراوه تپه واقع در استان گلستان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی از راه اندازی اولین خانه هلال عشایری این استان در مناطق قشلاقی مراوه تپه واقع در استان گلستان خبر داد.

محمدرضا قلی پور در نشست خبری که 21 دی ماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: خانه هلال با هدف توانمندسازی جامعه عشایری به ویژه جوانان این قشر از جامعه راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه به هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل، عشایری جزء اولین قشری هستند که بیشترین آسیب را می بینند، افزود: اعزام مربیان امدادی برای برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات، بررسی آسیب شناسی عشایر و ارائه آموزش های لازم در این ارتباط از جمله اقداماتی است که با اجرای این طرح انجام خواهند شد.

قلی پور در ادامه از تشکیل شورای حل اختلاف عشایر نیز در استان خبر داد و اظهارکرد: سه نفر از سران طوایف و ایل های خراسان شمالی که مورد اعنماد عشایر بودند، انتخاب شدند و به عنوان شورای حل اختلاف، احکام به آن ها ابلاغ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در جامعه عشایری خراسان شمالی 262 نفر بیسواد در سطح سنی 24 تا 10 سال وجود دارد، گفت: در سال گذشته رتبه برتر را در زمینه جذب آموزش بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی اولین خانه هلال عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی

راه اندازی اولین خانه هلال عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی