مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 17:152021-01-10بين الملل

ناوگان جنگنده های آمریکایی «اف-16 عراق» در آستانه فروپاشی قرار داد


یک وبگاه تحلیلی با اشاره به پرواز اخیر شماری از جنگنده های «اف-16» عراق نوشت، ناوگان جنگنده های اف-16 عراق از مشکلات جدی چون کمبود قطعات، عدم توانایی بازآماد مناسب و پرسنل دوره دیده رنج می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه تحلیلی آمریکایی به وجود نقص های عمده ناوگان جنگنده های اف-16 وایپر نیروی هویی عراق اشاره کرد و نوشت، در حالیکه طی روزهای گذشته 23 فروند هواپیمای جنگنده نیروی هوایی عراق از نوع  اف-16 وایپر در  پرواز ی به مناسبت 100 سالگی ارتش این کشور شرکت کردند، با این حال ناوگان جنگنده های اف-16 عراق از مشکلات جدی رنج می برد.

وبگاه درایو به تازگی در گزارشی نوشت، نیروی هوایی عراق طی یک قرارداد نظامی در سال 2011، 36 فروند جنگنده اف-16 وایپر ساخت شرکت لاکهید مارتین از آمریکا خرید، اما دو فروند از این جنگنده ها در دوره اول آموزش از دست رفتند.

34 جنگنده باقیمانده به اسکادران نهم شکاری در پایگاه هوایی بلد اختصاص داده شده اند و  در برخی عملیات جنگی علیه داعش در عراق و سوریه مشارکت داشتند.

*کمتر از 20 درصد هواپیماهای اف-16 عراق کاملاً قابلیت پرواز را دارند این وبگاه با اشاره به شمار جنگنده های اف-16 عراق در رژه نظامی اخیر نوشت، شمار جنگنده های شرکت کننده در رژه اخیر حاکی از آن بود که کمتر از 20 درصد هواپیماهای اف-16 عرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناوگان جنگنده های آمریکایی «اف-16 عراق» در آستانه فروپاشی قرار داد

ناوگان جنگنده های آمریکایی «اف-16 عراق» در آستانه فروپاشی قرار داد