مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 07:152021-01-11سياسي

علمی وفرهنگی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تفاهم نامه امضا کردند


حجت الاسلام رسول جعفریان مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روز یکشنبه 21 دی 1399 نادره رضایی مدیرعامل انتشارات علمی و فرهنگی با رسول جعفریان مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران دیدار کرد.

در این دیدار که به منظور امضای تفاهم نامه ای در راستای فعالیت های مشترک از جمله در اختیار قرار دادن نسخه اسکن شده اسناد انتشارات علمی و فرهنگی به دانشگاه تهران بود درباره لزوم دسترسی عمومی به اسناد و کتاب ها برای پژوهشگران بحث و گفت وگو شد.

جعفریان در همین موضوع به جریانی در کشور سوئد به نام کُپی میسم اشاره کرد و در توضیح آن گفت: پیروان این جریان باور دارند که تمام اطلاعات باید آزادانه و بدون محدودیت توزیع شود.

آنان مخالف انحصار دانش در همه اشکال آن از جمله کپی رایت هستند و در این زمینه از اصطلاحی به نام حق منصفانه برای مطالعه و پیشرفت علم در امکان دسترسی به کتاب ها و اسناد بهره می ‎برند که به نظر آنان هم حقوق مؤلف و ناشران و هم پژوهشگران و خوانندگان را در نظر می گیرد.

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در ادامه با تشکر از نادره رضایی برای اهدای تعداد درخور توجهی از کتاب های شاخص انتشارات علمی و فرهنگی در قالب تفاهم به کتابخانه دانشگاه ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمی وفرهنگی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تفاهم نامه امضا کردند

علمی وفرهنگی و کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تفاهم نامه امضا کردند