مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 07:302021-01-11پزشكي

لوازم آرایشی که حریف صابون بیرجندی نمی شود


صابون بیرجندی همان است که در زمان های قدیم جای تمام لوازم بهداشتی و آرایشی را پر کرده بود و در خانه هر بیرجندی آن را می یافتی.

- ایسنا/خراسان جنوبی صابون بیرجندی همان است که در زمان های قدیم جای تمام لوازم بهداشتی و آرایشی را پر کرده بود و در خانه هر بیرجندی آن را می یافتی.

از هر بیرجندی که بپرسی، می شناسدش؛ آن زمان ها که تنوع وسایل آرایشی و بهداشتی به اندازه اکنون نبود، در بیرجند، صابونی درست می کردند که در خانه هر بیرجندی می یافتی اش و برای داشتن موادی که در آن به کار می رفت سفیدی و لطیفی خاصی را به پوست هایشان می داد.

همین است که وقتی مادربزرگ می دید وسایل آرایشی زیادی در قفسه اتاقم است، می گفت: اینها حریف صابون بیرجندی نمی شوند! و صحبت می کرد از قدیمها، از آن زمان هایی که در سبد خرید مادرش همیشه یک صابون زرد رنگ و یا سفید رنگ بیرجندی بود و همان ها را دلیل سفیدی و درخشندگی پوست صورتش می دانست و سپس از من می خواست به جای این لوازم آرایشی گوناگون، صابون بخرم آن هم از نوع بیرجندی اش.

صابون سنتی بیرجندی از ترکیب سدر، کتیرا، روناس، چربی حیوانی مرغوب و مقداری سود سوزآور تهیه می شود و به گفته طرفداران دائمی آن مانع ریزش و سفیدی موی سر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوازم آرایشی که حریف صابون بیرجندی نمی شود

لوازم آرایشی که حریف صابون بیرجندی نمی شود