مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 09:252021-01-11سياسي

تعیین و بازنگری ضوابط آثار تاریخی شهر نراق


مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق از تعیین ضوابط و ثبت حریم شهر تاریخی نراق خبر داد - پروین سادات طیبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: تعیین حریم بافت تاریخی شهر نراق به عنوان یکی از ارزشمندترین بافت های تاریخی کشور بازنگری شد.

وی افزود: در نشستی که روز گذشته در دفتر مدیرکل ثبت آثار تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شد مقرر شد عرصه و حرایم مربوط به شهر تاریخی نراق برای حفاظت بافت تاریخی این شهر در قالب قانون ابلاغ و ضمانت اجرایی و قانونی پیدا کند.

مدیر پایگاه بافت تاریخی شهر نراق استان مرکزی بیان کرد: در این جلسه محدوده ها مشخص و مقرر گردید ضوابط و حرایم پس از نهایی شدن، به استاندار مرکزی و سایر نهادهای مرتبط ابلاغ شد.

طیبی ادامه داد: شهر نراق به واسطه بافت تاریخی کم نظیر، نزدیکی به غار منحصر به فرد نخجیر، طبیعت و جغرافیای دیدنی و همین طور تاریخ کهن، یکی از ارزشمندترین شهرهای استان به لحاظ توسعه و آینده مطلوب گردشگری به شمار می رود، اما در این مسیر تهدیدهای بی شماری برای شهر وجود دارد که اصل و بنیان آن انجام برنامه های و عملیات عمرانی غیر کارشناسی است از این رو تمام دستگاه ها برای انجام هر برنامه و عملیاتی، به کارشناسان میراث فرهنگی استان اعتماد و مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین و بازنگری ضوابط آثار تاریخی شهر نراق

تعیین و بازنگری ضوابط آثار تاریخی شهر نراق