مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 10:402021-01-11فرهنگي

برج تاریخی هرات مرمت شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم از اتمام مرمت و بازسازی برج ضلع جنوب غربی قلعه ملکی هرات خاتم خبر داد.

- ایسنا/یزد رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم از اتمام مرمت و بازسازی برج ضلع جنوب غربی قلعه ملکی هرات خاتم خبر داد.

عباس قدیریان با اعلام این خبر اظهار کرد: قلعه ملکی هرات یکی از بزرگ ترین قلعه های شهرستان خاتم بوده که دارای چهار برج در چهارگوشه بنا برای دیده بانی و محافظت از آن است.

وی با بیان این که تزیینات زیاد و زیبا از خصوصیات خاص این برج هاست، گفت: برای ایجاد این تزیینات، از مصالح اصلی ساخت خود برج یعنی خشت و گل استفاده شده است.

قدیریان افزود: در این تزیینات علاوه بر مباحث زیبایی شناسی، رعایت کاربردی بودن آن هم مانند ایجاد تیرکش و روزنه های دیده بانی قابل توجه بوده است.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم، اداره میراث فرهنگی حسب وظیفه ذاتی خود در سال گذشته مرمت و ساماندهی برج ضلع جنوب شرقی این قلعه در دستور کار قرارداد و مرمت آن به طور کامل انجام شد.

قدیریان تصریح کرد: امسال نیز مرمت برج ضلع جنوب غربی به صورت دیوارچینی دورتادور برج با ایجاد تزیینات، طاق زنی با خشت، ایجاد راه پله و اندود کاهگل انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برج تاریخی هرات مرمت شد

برج تاریخی هرات مرمت شد