مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 11:102021-01-11سياسي

در چگاسفلی «مرغ تخم طلا» را می کُشند


انجمن علمی باستان شناسی ایران در نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور اعلام کرد «400 نفر خواستار برخورد قانونی با متخلفان تعرض به محوطه چگاسفلی شده و درخواست کرده اند تا از این محوطه حفاظت کامل انجام شود.

- انجمن علمی باستان شناسی ایران در نامه ای خطاب به معاون اول رییس جمهور اعلام کرد 400 نفر خواستار برخورد قانونی با متخلفان تعرض به محوطه چگاسفلی شده و درخواست کرده اند تا از این محوطه حفاظت کامل انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از یک ماه از تعرض به محوطه تاریخی چگاسفلی با لودرهایی که به دستور دهیاری و شورای روستای چگاسفلی به سینه این محوطه باستانی چنگ زدند می گذرد؛ اقدامی که به نام جدول کشی برای دفع آب های سطحی انجام شد و بعد از گذشت یکی دو روز بالاخره کار متوقف شد تا شاید برنامه ریزی دیگری برای این خواسته مردم روستای چگاسفلی انجام شود.

هرچند در طول چند سال گذشته و به واسطه اهمیت این محوطه باستانی، تعدادی از باستان شناسان ملی و بین المللی در نامه های جداگانه درخواست حفاظت از این محوطه و ثبت جهانی آن را داشتند، اما بعد از این تعرض نیز رییس پژوهشکده باستان شناسی از انجام شکایت های حقوقی توسط بخش های مختلف وزارتخانه میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان برای تجاوز به عرصه و حریم چگاسفلی در خوزستان خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در چگاسفلی «مرغ تخم طلا» را می کُشند

در چگاسفلی «مرغ تخم طلا» را می کُشند