مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 13:502021-01-11دانش

کدام سهمیه های کنکور حذف می شوند؟


سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور، در خصوص حذف سهمیه های آزمون های ورود به دانشگاه گفت: حذف سهمیه های کنکور به پیشنهاد وزارت علوم و بهداشت بوده است و رییس سازمان سنجش این پیشنهاد را نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص اینکه همه سهمیه های کنکور حذف شوند و چهار گروه از سهمیه ها شامل سهمیه مناطق کم برخوردار، سهمیه استعداد درخشان، سهمیه ایثارگران و سهمیه مناطق همچنان باقی بمانند، به میزان گفت: اصلاح نظام پذیرش دانشجو و توجه ویژه به استعداد و علاقه مندی دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی و توزیع عادلانه فرصت ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور به صورت یک سیاست کلی ابلاغ شده است.

زرین آمیزی ادامه داد: اقدامات ملی و راهبردی کلان در نقشه جامع علمی کشور تصریح شده که این اقدامات مبنی بر استقرار نظام سنجش و پذیرش در آموزش عالی و اصلاح لایحه ساماندهی سهمیه های ورود به مقاطع مختلف تحصیلی و آموزش عالی طراحی شده است.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور مطرح کرد: در آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای سهمیه های پذیرش به صورت آزاد مناطق یک دو و سه ایثارگران می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام سهمیه های کنکور حذف می شوند؟

کدام سهمیه های کنکور حذف می شوند؟