مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 21:152021-01-11سياسي

معمار اندیشه ایران مدرن و علل ناکامی او


این روزها در تاریخ ایران معاصر، سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، بزرگ مردی است که سعی کرد تا با برنامه های اصلاحی خویش، کشور را در عصر ناصری در مسیر توسعه و ترقی قرار دهد اما در برابر فاسدان و استبداد و جهل و ناآگاهی راه به جایی نبرد و رویکرد تابنده .

- این روزها در تاریخ ایران معاصر، سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، بزرگ مردی است که سعی کرد تا با برنامه های اصلاحی خویش، کشور را در عصر ناصری در مسیر توسعه و ترقی قرار دهد اما در برابر فاسدان و استبداد و جهل و ناآگاهی راه به جایی نبرد و رویکرد تابنده و عملکرد سازنده او ناکام ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید احمدرضا خضری، استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران در یادداشتی در یادبود این مرد بزرگ نوشته است: بیستم دی ماه 1230 سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران، میرزا تقی خان امیرکبیر است.

امیر کبیر که روستا زاده ای شایسته بود، پله نخست از نردبان ترقّی را از پیشکاری قائم مقام فراهانی آغاز کرد و به لطف دستگیری این هم روستایی وفادار و فهیم به سرعت مراتب پیشرفت را طی نمود تا به عنوان نخستین صدر اعظم، در دوره ناصرالدین شاه برگزیده شد.

امیر که فرزند زمانه خویش بود، جامعه و دربار آن روز را به خوبی می شناخت و می دانست فرصت چندانی برای اجرای سیاست ها و برنامه های خود ندارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمار اندیشه ایران مدرن و علل ناکامی او

معمار اندیشه ایران مدرن و علل ناکامی او