مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 04:502021-01-12اقتصادي

صدور 300 هزار پروانه چرا/وجود 39 میلیون واحد دامی مازاد در مراتع


معاون دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این که 300 هزار پروانه چرا برای بهره بردار در کشور صادر شده است، گفت: 39 میلیون واحد دامی مازاد در مراتع وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مصطفی بیگدلی طی بازدید از مراتع استان گلستان با بیان اینکه زندگی 951 هزار خانوار ایرانی وابسته به مراتع کشور است، اظهارکرد: در حال حاضر ظرفیت مراتع کشور به اندازه 39 میلیون واحد دامی در مدت چرای مجاز بوده، این در حالی است که واحد دامی بهره برداری کننده از مراتع کشور معادل 78 میلیون واحد دامی است که با چرای خارج از فصل و بیش از ظرفیت مرتع، منجر به تخریب مراتع می شود.

وی با اشاره به اینکه 85 میلیون هکتار از مساحت 164 میلیون هکتاری کشور را مراتع تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: 39 میلیون واحد دامی مازاد در مراتع وجود دارد که چرای بی رویه این دام ها فشار مضاعفی به پوشش گیاهی عرصه های مرتعی وارد کرده است.

بیگدلی مدیریت چرای دام، رعایت تقویم کوچ و کنترل بیش از 300 هزار پروانه چرای دام با هدف جلوگیری از کوچ زودهنگام را از برنامه محوری طرح ملی مدیریت پایدار مراتع کشور برشمرد که در جهت ساماندهی بهره برداری در مراتع و جلوگیری از ورود دام مازاد و سرگردان انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 300 هزار پروانه چرا/وجود 39 میلیون واحد دامی مازاد در مراتع

صدور 300 هزار پروانه چرا/وجود 39 میلیون واحد دامی مازاد در مراتع