مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 05:502021-01-12سياسي

حکومت در فرهنگ متولی نباشد/ کار آتش به اختیار، با مطالعه انجام شود


اصلی ترین بخش مقوله آتش به اختیار که رهبری به آن اشاره داشتند، به فرهنگ برمی گردد اما باید مراقب بود این آتش به اختیاری با دانش و مطالعه فرهنگی رخ بدهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفتمین جلسه از سلسله نشست های دانشجویی بینات که به همت بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه گفت: رهبر انقلاب چندسال پیش در سفر خراسان جنوبی با تلخ کامی از برخی خصایص منفی فرهنگی گفتند و خواستار اصلاح آن شدند؛ اما من هنوز ندیده ام برای مقابله با آن کاری انجام شده باشد؛ در عوض خود رهبری با نامگذاری سال های مختلف برای از بین بردن خصلت های مذموم تلاش کردند.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید ببینیم فرهنگ، تهدید یا فرصت است؟ ما خیلی وقت ها به دلیل مضراتی که از بی فرهنگی نصیبمان شده از فرهنگ می ترسیم؛ مثلاً در یک فیلمی قشری را تمسخر کردند و بعد از آن مقوله فیلم برای ما مذموم می شود.

صفار هرندی افزود: آنچه که امروز به عنوان مظاهر فرهنگی نوین محسوب می شود، ریشه در هویت و فرهنگ ما ندارد.

سینما، تئاتر و این نوع موسیقی امروزی برای ما نبوده و جز فرهنگ وارداتی محسوب می شود؛ البته در هنرهای تجسمی یک شاخه ای به نام کتابت و خوش نویسی داریم که هیچ وقت دچار انحراف نشده و اصالتی ذاتی مربوط به خود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت در فرهنگ متولی نباشد/ کار آتش به اختیار، با مطالعه انجام شود

حکومت در فرهنگ متولی نباشد/ کار آتش به اختیار، با مطالعه انجام شود