مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 06:152021-01-12فرهنگي

قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ثبت گورستان قدیمی جوی هرهر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ثبت گورستان قدیمی جوی هرهر در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

علی اصغر صمدیانی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این گورستان با مساحتی بیش از 52 هزار مترمربع، در محله جوی هرهر و در حریم ثبت جهانی یزد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شکل و نوع ساختمان های موجود در این قبرستان بازگوکننده معماری قاجاری – پهلوی آن است، گفت: این اثر دارای قدمتی چند صدساله است و تا قبل از دهه 40 هجری شمسی، اهمیت خاصی در شهر داشته است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان از تدفین اموات مسلمانان و یهودیان در این قبرستان در گذشته یاد کرد و گفت: ورودی قبرستان مسلمانان در ضلع شمالی و ورودی قبرستان یهودیان در ضلع جنوبی قرار داشته است.

صمدیانی با اشاره به این که مزار جوی هرهر، پیکر افراد برجسته علمی، فرهنگی و اقتصادی را در خود جای داده است، تصریح کرد: هم اکنون در قبرستان مسلمانان، دفن اموات انجام نمی شود اما قبرستان یهودیان با مساحت تقریبی 22 هزار مترمربع، همچنان کاربری خویش را حفظ کرده و علاوه بر دفن اموات، مراسم های مذهبی نیز در آن انجام می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد

قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد