مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 06:252021-01-12اقتصادي

مقاوم سازی 58 درصد واحد های روستایی کرمانشاه/ 12 روستای روی گسل جابجا شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرهاد فقیهی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: استان کرمانشاه حدود 2 هزار و 600 روستای دارای سکنه دارد که بر این اساس، بیش از 30 درصد جمعیت آن روستانشین هستند.

وی ادامه داد: تا پیش از زلزله آبان سال 96 در استان حدود 32 درصد خانه های روستایی مقاوم سازی شده بود، اما در سه سال اخیر با شتاب کار بازسازی و مقاوم سازی در روستاهای استان این آمار دو برابر شده و به 58 درصد رسیده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: در جریان زلزله و سیل سال 98 حدود 30 هزار واحد مقاوم سازی شدند و از ابتدای سال 84 تاکنون نیز از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی حدود 39 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده که در مجموع 75 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده که معادل 58 درصد کل واحدهای روستایی مسکونی می شود.

وی افزود: برای 42 درصدواحد باقی مانده که شامل 51 هزار واحد مسکونی روستایی است تسهیلات طرح بهسازی مسکن روستایی به صورت سالیانه را داریم که از طریق بانک های عامل قابل پرداخت است.

فقیهی اضافه کرد: متقاضیان چنانچه متمایل به احداث واحد مسکونی خود دارند می توانند با ارائه مدارک لازم به شعب بنیاد مسکن شهرستان ها مراجعه کنند و کادر صدور پروانه اولیه را انجام و جهت تشکیل پرونده به شعب بنیاد مراجعه و از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاوم سازی 58 درصد واحد های روستایی کرمانشاه/ 12 روستای روی گسل جابجا شده است

مقاوم سازی 58 درصد واحد های روستایی کرمانشاه/ 12 روستای روی گسل جابجا شده است