مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:452021-01-12سياسي

دیدار و رایزنی مقامات دو سودان درباره توافق صلح سودان


معاون اول رییس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با رییس جمهوری سودان جنوبی نشستی برگزار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری سودان سونا ، محمد حمدان دقلو، معاون اول رییس شورای حاکمیتی انتقالی سودان با سالواکر میاردت، رییس جمهوری سودان جنوبی نشستی برگزار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روند اجرای توافق صلح سودان و آخرین تحولات پرونده صلح در سودان جنوبی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، توت قلواک، مشاور مسائل امنیتی سالواکر تصریح کرد، محمد حمدان دقلو درباره تشکیل کمیته های سازوکارهای صلح و همچنین تلاش ها برای تشکیل دولت با مشارکت جنبش های امضاکننده صلح توضیح بیشتری به رییس جمهور سودان جنوبی ارائه داد.

وی همچنین گفت، سالوا کر از معاون رییس شورای حاکمیتی خواست تا مذاکرات با جنبش مردمی شمال به رهبری عبدالعزیز الحلو را از سر بگیرد، به ویژه اینکه هیأتی از این جنبش در جوبا حضور دارد و در آمادگی کامل برای ازسرگیری مذاکرات با این دولت به سر می برد.

محمد حمدان دقلو و سالوا کر در جریان این دیدار به بررسی آخرین تحولات روند صلح سودان جنوبی پرداختند و معاون اول رییس شورای حاکمیتی انتقالی سودان این اطمینان را از سوی سالوا کر کسب کرد که ماه جاری میلادی شاهد تشکیل شورای ایالت ها و شورای قانونگذاری ملی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار و رایزنی مقامات دو سودان درباره توافق صلح سودان

دیدار و رایزنی مقامات دو سودان درباره توافق صلح سودان