مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 07:452021-01-12اجتماعي

کوکبیه، پشتیبانی تازه نفس برای میزبانی های میقان


دریاچه کوکبیه در پنج کیلومتری شهر شازند واقع شده و در سال های اخیر به عنوان منطقه ای گردشگری مطرح است یا بهتر است بگوییم در واقع این منطقه به جاذبه ای دیگر برای گردشگرانی که به شازند سفر می کنند، - تبدیل شده است.

این دریاچه حاصل 30 سال بهره برداری معادن شن و ماسه از بستر رودخانه قره چای و ایجاد گودال های بزرگ است که به کمک بارش های مناسب در منطقه شازند ایجاد شده است و علاوه بر اینکه مقصد بسیاری از گردشگران است، زیستگاهی برای انواع و اقسام پرندگان و جانوران نیز ایجاد کرده است.

شاید در نگاه عموم، این دریاچه فقط دریاچه ای با تعدادی زیستمند خاص خودش باشد، اما به نظر می رسد کوکبیه می تواند نقش موثری را برای میزبانی از پرندگان مهاجر بازی کند و سوال اینجاست که چگونه؟ یک فعال محیط زیست شازندی در گفت و گو با ایسنا به تشریح جایگاه دریاچه کوکبیه پرداخت و گفت: سه دهه بهره برداری شرکت های شن و ماسه از بستر رودخانه ازنا(قره چای) باعث ایجاد گودال های بزرگی در 5 کیلومتری شمال شازند شد و این گودال ها از اواخر سال 1394 به دلیل بارش های مناسب، پیکره آب شیرین عمیقی با عمق متوسط 17 متر و مساحت تقریبی 120 هکتار را ایجاد کردند که با توجه به میزان بارش، بر عمق و مساحت آن افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوکبیه، پشتیبانی تازه نفس برای میزبانی های میقان

کوکبیه، پشتیبانی تازه نفس برای میزبانی های میقان