مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 11:252021-01-12فرهنگي

پاکسازی و مستندسازی مجموعه مردان نمکی آغاز شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: پاکسازی، ساماندهی و مستندسازی مجموعه مردان نمکی آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امیر ارجمند گفت: پاکسازی، ساماندهی و مستندسازی مردان نمکی مکشوفه از معدن نمک چهر آباد با هدف پایش دقیق مردان نمکی، با همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان و پژوهشکده حفاظت و مرمت دانشگاه بوخوم و فرانکفورت آلمان آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: 16 سال از کشف مردان نمکی گذشته است و تاکنون پاکسازی بافت بدن و لباس های آنها انجام نگرفته است.

ابتدا پاکسازی لباس های و بدن مردان نمکی از هاگ ها، سنگ ها و سنگریزه ها انجام می شود و سپس کارهای مطالعاتی بر روی آنها از نظر وضعیت فیزیکی بررسی خواهد شد.

ارجمند بیان کرد: این دوره مرمت، با هدف پاک سازی، نمک زدایی، استحکام بخشی، کنترل، بازسازی و در مرحله آخر تثبیت نهایی انجام خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: پروژه پاک سازی، غبارروبی و حفاظت پیشگیرانه با هدف پیشگیری از بروز آسیب در کارگاه مرمت موزه ذوالفقاری انجام می شود و همه علاقه مندان می توانند به صورت آزاد از روند این عملیات دیدن کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی و مستندسازی مجموعه مردان نمکی آغاز شد

پاکسازی و مستندسازی مجموعه مردان نمکی آغاز شد