مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 دی 1399 ساعت 17:102021-01-12سياسي

«خوانش حکومت اسلامی در ساحت نظریه سیاسی» منتشر شد


کتاب «خوانش حکومت اسلامی در ساحت نظریه سیاسی» نوشته حبیب عشایری منتشر شد.

- کتاب خوانش حکومت اسلامی در ساحت نظریه سیاسی نوشته حبیب عشایری منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، این کتاب در شش فصل پیوسته به صورت تحلیلی و در چارچوب روش تاریخی-توصیفی به موضوعات و مباحث مختلف در ارتباط با فقه سیاسی شیعه و همچنین مقایسه نقادانه نظریه سیاسی دو اندیشمند معاصر، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی و آیت الله دکتر مهدی حائری یزدی پرداخته و در سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی راهی بازار شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: در ابتدای کتاب ضمن اشاره به جایگاه حکومت بر اساس فقه سیاسی شیعه، نظرات علما در دو دوره حضور و غیبت معصوم (ع) به ویژه در ارتباط با حق حاکمیت میان فقیهان شیعه تبیین شده و مورد بررسی و مقایسه تحلیلی قرار می گیرد.

رجوع به متون فقهی شیعیان و بیان اقوال متقدمان و نیز متأخران، تبیین شئون فقیهان در دوران غیبت معصوم و سپس واکاوی قلمرو ولایت و حیطه نفوذ ایشان بر اساس آموزه های فقه شیعه از دیگر موارد مهمی است که در این بخش بر آن تأکید می شود.

فصل اول کتاب با عنوان تطور تاریخی فقه سیاسی شیعه با تمرکز بر تصویری روشن از تفاوت های معرفت شناختی میان اخباریون و اصولیون و طبقه بندی مکاتب فقه شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خوانش حکومت اسلامی در ساحت نظریه سیاسی» منتشر شد

«خوانش حکومت اسلامی در ساحت نظریه سیاسی» منتشر شد