مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 00:202021-01-12پزشكي

ابتلا به نوعی سرطان مغزی نادر با قرار گرفتن در معرض یک پاتوژن


توکسوپلاسما گوندی(Toxoplasma gondii) یکی از پاتوژن های متداول در موادغذایی(food-borne pathogens) است که میل به اتصال به بافت عصبی دارد و ممکن است منجر به تشکیل کیست در مغز شود.

- توکسوپلاسما گوندی(Toxoplasma gondii) یکی از پاتوژن های متداول در موادغذایی(food-borne pathogens) است که میل به اتصال به بافت عصبی دارد و ممکن است منجر به تشکیل کیست در مغز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، در مطالعات گذشته ارتباط بین گلیوما و افزایش شیوع عفونت توکسوپلاسما گوندی مشخص شده بود اما مطالعات پیوسته ای انجام نشده بود.

اخیرا محققان انجمن سرطان آمریکا در یک مطالعه جدید ارتباط بین آنتی بادی های توکسوپلاسما گوندی پیش تشخیصی(prediagnostic) و خطر ابتلا به گلیوما را در دو مطالعه پیوسته بررسی کردند.

گلیوما(Glioma) یکی از تومورهای اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می کند و منشا تومور از سلول های یاخته گلیال است.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که دارای گلیوما هستند نسبت به افرادی که به سرطان مبتلا نبوده اند احتمال آنکه آنتی بادی بیشتری برای توکسوپلاسما گوندی داشته باشند، بیشتر است.

دراین مطالعه، دانشمندان ارتباط بین آنتی بادی های توکسوپلاسما گوندی را که چندین سال قبل از تشخیص سرطان و خطر ابتلا به گلیوما اندازه گیری شده بود، بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به نوعی سرطان مغزی نادر با قرار گرفتن در معرض یک پاتوژن

ابتلا به نوعی سرطان مغزی نادر با قرار گرفتن در معرض یک پاتوژن