مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 06:152021-01-13سياسي

یک وعده دیگر برای مرمت طاق کسری/ اعلام آمادگی صندوق احیا


مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی از آمادگی این صندوق برای مرمت و احیاء طاق کسری خبر داد و گفت: - با وزارت امور خارجه در این باره نامه نگاری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هادی میرزایی در پاسخ به دغدغه متخصصان و علاقمندان و دوستداران میراث فرهنگی دو کشور ایران و عراق و به ویژه کمپین مردمی که از سوی معماران، شهرسازان و هنرمندان برای نجات طاق کسری به راه افتاده است، تصریح کرد: با توجه به سوابق ارزنده صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در جذب سرمایه و احیا موفق پروژه های ارزشمند تاریخی و با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص اتفاقات اخیر در بنای با عظمت و شکوهمند طاق کسری یا ایوان مدائن، این صندوق می تواند نقش مؤثری در مرمت و احیا طاق کسری، این میراث مشترک جهانی داشته باشد.

به گفته او صندوق احیا بر اساس تفاهم نامه های همکاری علمی با دانشگاه های مطرح کشور و چند دانشگاه مهم جهان و به ویژه تفاهم نامه مستقیمی که بین دانشگاه بغداد و دانشگاه علم و صنعت ایران منعقد شده، می تواند در این موضوع ورود کند.

مدیرعامل صندوق احیا با اشاره به ظرفیت پیش بینی شده در اساسنامه صندوق مبنی بر توسعه ظرفیت های علمی و حمایت از مرمت و احیا ابنیه تاریخی گفت: ضرورت دارد سازمان برنامه و بودجه تمهیدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک وعده دیگر برای مرمت طاق کسری/ اعلام آمادگی صندوق احیا

یک وعده دیگر برای مرمت طاق کسری/ اعلام آمادگی صندوق احیا