مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 07:102021-01-13پزشكي

400هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی مایه کوبی می شود


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز فاز سوم مایه کوبی جمعیت دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح 400 هزار راس مایه کوبی می شود.

- امید خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند اجرای این طرح افزود: یکی از راه های مهم کنترل بیماری فوق العاده مسری و پر خسارت تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی – قرنطینه ای، واکسیناسیون منظم و دوره ای جمعیت حساس دام ها استان است.

وی افزود: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می توانند با رعایت موارد بهداشتی، جدا سازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاک سازی و ضدعفونی دامداری های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری ها جلوگیری کنند.

خلیل زاده با بیان اینکه مرحله سوم مایه کوبی دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی از 25 دی ماه آغاز در سطح دامداری های تا انتهای بهمن ماه امسال اجرا می شود، افزود: پیش بینی می شود در صورت همکاری دامداران نزدیک به 400 هزار رأس دام سنگین در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک در مدت 35 روز واکسینه شوند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در این طرح 96 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی با تجهیز 110 اکیپ تحت نظارت اکیپ های بخش دولتی بکارگیری شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی مایه کوبی می شود

400هزار راس دام سنگین در آذربایجان غربی مایه کوبی می شود