مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 08:552021-01-13سياسي

غنی سازی 20 درصدی اورانیوم بر اساس مفاد NPT است


یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: تصمیم ایران برای غنی سازی 20 درصدی اورانیوم بر اساس مفاد NPT، حقوق بین الملل عمومی و اساسنامه آژانس بین الملل است که همه این موارد به عنوان یک حق مسلم برای ایران در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا در خصوص تصمیم ایران بر غنی سازی اورانیوم تا 20 درصد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک برنامه هسته ای صلح آمیز دارد که این برنامه هسته ای متناسب با نیازهای داخلی و با رعایت مفاد NPT (پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای) و اساسنامه آژانس تنظیم شده است و کاربرد صلح آمیز دارد.

ایران در مسیر اجرای این برنامه حرکت می کرد و بر اساس ماده چهار NPT حرکت ایران در این مسیر جزو حقوق مسلم است.

وی افزود: حقوق مسلم مانند حق حیات برای یک انسان است و جزو قواعد آمره بین المللی است، بنابراین ایران در یک مسیر حقوقی درست و سازنده فعالیت های هسته ای خود را پیش می برد.

برای نشان دادن حسن نیت و سوءتفاهمی که برای غرب به وجود آمده بود ایران برنامه هسته ای خود را به معامله گذاشت و حاصل این معامله، پیمانی به نام برجام شد.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان، گفت: برجام یک توافقنامه دو طرفه است که یک طرف آن ایران و طرف دیگر آن 1+5 است و اقداماتی که در برجام لحاظ ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنی سازی 20 درصدی اورانیوم بر اساس مفاد NPT است

غنی سازی 20 درصدی اورانیوم بر اساس مفاد NPT است