مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 11:202021-01-13سياسي

نه کلیه سرما می خورد، نه آپاندیس می ترکد!


تصور کنید یکی از اعضای داخل بدنتان مثل «آپاندیس» بترکد.

حتی تصورش هم ترسناک است.

حتما همه ما برای یک بار هم که شده اصطلاح «آپاندیسش ترکیده» را شنیده ایم؛ - تصور کنید یکی از اعضای داخل بدنتان مثل آپاندیس بترکد.

حتی تصورش هم ترسناک است.

حتما همه ما برای یک بار هم که شده اصطلاح آپاندیسش ترکیده را شنیده ایم؛ مشکلی که منجر به عمل جراحی می شود اما نکته مهمی که وجود دارد این است که سال ها اشتباه متوجه شده ایم چون آپاندیس ترکیدنی نیست.

حالا شاید برای بسیاری این سوال پیش بیاید که اگه آپاندیس نمی ترکه پس چی میشه؟ فقط اصطلاح ترکیدن آپاندیس نیست که سال ها برای ما به اشتباه جا افتاده است بلکه اصطلاحات دیگری هم وجود دارند که ما آنها را به صورت اشتباه عنوان می کنیم؛ مثل سرماخوردن کلیه ، عصب کِشی یا عصب کُشی دندان ، کرم خوردن دندان ، سردی ، گرمی ، خراب شدن دریچه قلب ، باد فتق و .

.

گاهی با همین اصطلاحات اشتباه و تشخیص خودسرانه، برای خودمان نسخه می پیچیم و خوددرمانی می کنیم در حالی که این اصطلاحات در تصور توده مردم به اشتباه ایجاد شده و به نظر می رسد پاک کردن آن هم کار ساده ای نیست.

گرچه بسیاری معتقدند این اصطلاحات اشتباه را از دهان پزشکان شنیده اند اما در عین حال نظر برخی از پزشکان هم جالب توجه است و می گویند: احتمالا پزشک خواسته بیمارو به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نه کلیه سرما می خورد، نه آپاندیس می ترکد!

نه کلیه سرما می خورد، نه آپاندیس می ترکد!