مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 دی 1399 ساعت 11:252021-01-13اجتماعي

هشتگ توییتری ها برای رسیدن به عدالت آموزشی / #سهمیه_بی_سهمیه


سید رسول حسینی؛ سالیان سال است که کنکور به نام سنجش دانش علمی داوطلبان بلای جان خانواده ها شده است از استرس قبولی تا اصرار برای پزشکی و مهندسی.

- مهرگان محمدی یکی دیگر از فعالین توییتری نوشت: فکرکن؛ خانوادت هییت علمی باشن از نظر مالی و فرهنگی و علمی قطعا تو سطح مناسبی هستی.

بعد مثلا میگن آخی تو بابات استاد دانشگاهه؟ چقدر سختی می کشی نسبت به آدم های عادی.

بیا راحت برو تو بهترین دانشگاه ها طبق مصوبه هییت وزیران، فرزندان اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها، اگر در کنکور سراسری 90 درصد نمره یک رشته را کسب کنند، می توانند برای انتقال به هر دانشگاهی اقدام کنند؛ همچنین طبق این مصوبه فرزندان هیأت علمی با کسب 92 و نیم درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد، می توانستند تغییر رشته دهند و به محل سکونت خانواده خود نقل مکان کنند.

البته در این میان یک تبصره ای هم وجود داشت که بر اساس آن فرزند عضو هیئت علمی اگر نمره را نیاورده باشد؛ می تواند در دانشگاه محل خدمت والدین مهمان شده و پس از دو ترم و احراز شرایط علمی انتقالی بگیرد! ضمن اینکه ظرفیت پذیرش این دسته از داوطلبان اضافه بر ظرفیت کنکور اعمال می شود و براین اساس تنها دلیل برگزاری آزمون سراسری که ایجاد رقابت در میان داوطلبان برای ورود بهترین ها به دانشگاه های خوب است؛ به طور کامل زیر سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشتگ توییتری ها برای رسیدن به عدالت آموزشی / #سهمیه_بی_سهمیه

هشتگ توییتری ها برای رسیدن به عدالت آموزشی / #سهمیه_بی_سهمیه