مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 06:502021-01-14فرهنگي

دستوا شهر زیرزمینی شوشتر زیر تیغ ویلاسازان + عکس و فیلم


شخصی در سه کیلومتری شهر شوشتر و در عرصه اثر ثبت ملی و تاریخی «دستوا» اقدام به ساخت و ساز و قطعه بندی زمین برای احداث باغ ویلا در قالب یک مجتمع تفریحی کرده که موجب گلایه مردم و دوستداران میراث فرهنگی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شوشتر، دستَوا، نام شهری تاریخی و زیرزمینی است که در نزدیکی شهر شوشتر کنونی واقع است و بسیاری از بخش های آن به دلیل عدم فعالیت های باستان شناسی زیر خاک مانده و هنوز سر از خاک بیرون نیاورده اند.

اما حالا فردی پیدا شده که در سه کیلومتری شهر شوشتر و در عرصه اثر ثبت ملی و تاریخی دستوا اقدام به ساخت و ساز و قطعه بندی زمین برای احداث باغ ویلا در قالب یک مجتمع تفریحی کرده که موجب گلایه مردم و دوستداران میراث فرهنگی شده است.

علاقمندان به میراث فرهنگی و فعالان اجتماعی با انتقاد از عدم برخورد قاطع با چنین تخلفاتی، خواستار مقابله با این افراد شدند.

  قدمت دو هزار ساله دستوا علی محمد چهارمحالی رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر در خصوص این اثر تاریخی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: این منطقه باستانی از آثار و تمدن های الیمایی است و قدمت آن شاید به حدود دو هزار سال برسد.

در آن منطقه آرامگاه های تاریخی و آثار کوزه شکسته بسیاری دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستوا شهر زیرزمینی شوشتر زیر تیغ ویلاسازان + عکس و فیلم

دستوا شهر زیرزمینی شوشتر زیر تیغ ویلاسازان + عکس و فیلم