مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 07:002021-01-14فناوري

توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور آغاز شد


سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت ، توسعه و شکل گیری نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور را در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، قرارداد مزایده جهت شکل گیری نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت و در راستای اهداف شبکه ملی اطلاعات، با بخش خصوصی مبادله شد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات، این طرح را از دو منظر محتوا و مشارکت عمومی خصوصی حائز اهمیت دانست و گفت: این پروژه باعث تمرکززدایی محتوا و خدمات از تهران و توزیع بار ترافیکی پهنای باند در کشور می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه در بخش فرآیندی نیز از آن جهت دارای اهمیت است که دولت با وارد شدن در برخی از حوزه ها به نوعی تبدیل به رقیب بخش خصوصی می شود، ادامه داد: مراکز داده استانی سازمان فناوری اطلاعات ایران، یکی از مواردی است که ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به محل رقابت میان دولت و بخش خصوصی را دارد و با اجرای این پروژه می توان دارایی دولت را به ابزاری تبدیل کرد که طی آن مشارکت عمومی خصوصی اتفاق بیافتد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فرآیند برگزاری مزایده حدود دو سال طول کشید و شکل گیری و توسعه پلتفرم های ابری توزیع ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور آغاز شد

توسعه نخستین سکوهای ابری توزیع شده در کشور آغاز شد