مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 08:502021-01-14اجتماعي

مشاهده عقاب دریایی دم سفید در تالاب «کانی برازان» مهاباد کردستان


این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال 1385 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی است که به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

- مشاهده عقاب دریایی دم سفید در تالاب کانی برازان مهاباد کردستان این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال 1385 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی است که به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: برای نخستین بار یک بال عقاب دریایی دم سفید در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان مشاهده شد.

فاروق سخنور روز پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: کارشناسان این اداره در هنگام پایش و سرشماری زمستانی پرندگان در این تالاب بین المللی موفق شدند برای نخستین بار این عقاب دریایی را مشاهده و ثبت کنند.

وی اضافه کرد: عقاب دریایی دم سفید با نام علمی Haliaeetus albicilla پرندهٔ شکاری بزرگی با 69 تا 92 سانتیمتر طول از خانوادهٔ عقابیان و خویشاوند نزدیک عقاب سرسفید بوده و نقش بوم شناختی آن در اوراسیا مشابه نقش بوم شناختی عقاب سرسفید در آمریکای شمالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده عقاب دریایی دم سفید در تالاب «کانی برازان» مهاباد کردستان

مشاهده عقاب دریایی دم سفید در تالاب «کانی برازان» مهاباد کردستان