مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 14:102021-01-14اقتصادي

عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم آغاز شد


عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز در فاز نخست، به فرمان رییس جمهور آغاز شد.

- عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز در فاز نخست، به فرمان رییس جمهور آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با راه اندازی نهایی این پالایشگاه در دو فاز 35 هزار بشکه ای، تولید قیر با کیفیت ایرانی در پایین ترین سطح تقطیر در فرآیند پالایشگاهی نفت خام فوق سنگین، صادرات قیر ایران به بازارهای هدف را به زودی با ابعادی گسترده تر عملیاتی خواهد کرد.

قاسم محمودی مدیرعامل پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم در این خصوص گفت: عملیات پیش راه اندازی بزرگترین پالایشگاه قیر کشور بدون حضور لایسنسور خارجی و تنها با اتکاء بر توان مهندسان داخلی محقق شده است.

وی افزود: پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با ظرفیت 70 هزار بشکه در روز برنامه ریزی شده که در 2 فاز مختلف و هر فاز 35 هزار بشکه ظرفیت داشته باشد و این در حالی است که برای احداث این پروژه نزدیک به 135 میلیون یورو از محل منابع ارزی کشور هزینه شده است.

محمودی همچنین گفت: از این میزان سرمایه گذاری حدود 85 میلیون یورو از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص داده شده و الباقی هزینه ها برعهده شرکت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم آغاز شد

عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین قشم آغاز شد