مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 15:552021-01-14اقتصادي

فاز سوم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم اجرا می شود


قرار است در طرح های توسعه ای پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم با تعریف فاز 3 ، با تبدیل نفت خام سبک تولیدی به فرآورده های پایین دستی ارزش افزوده بیشتری خلق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز آیین آغاز عملیات پیش راه اندازی پالایشگاه نفت فوق سنگین پاسارگاد قشم با ظرفیت 35 هزار بشکه در روز در فاز نخست، به فرمان رییس جمهور و با حضور استاندر هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران ارشد صنایع پالایشی بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

با راه اندازی نهایی این پالایشگاه در دو فاز 35 هزار بشکه ای و  تولید قیر باکیفیت ایرانی در پایین ترین سطح تقطیر در فرآیند پالایشگاهی نفت خام فوق سنگین، صادرات قیر ایران به بازارهای هدف به زودی با ابعادی گسترده تری عملیاتی خواهد شد.

مجموعه پالایشی پاسارگاد قشم به عنوان اولین پالایشگاهی که با تولید قیر، نفت سنگین را به نفت سبک تبدیل می کند می تواند کشور را برای صادرات فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر یاری کند.

در این راستا حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه مراسم در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه سازمان متبوعش نسبت به  توسعه صنایع نفتی در قشم چه اهدافی را دنبال می کند گفت: مطالعاتی که توسط کارشناسان داخلی و خارجی صورت گرفته است، نشان می دهد ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز سوم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم اجرا می شود

فاز سوم پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم اجرا می شود