مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 17:152021-01-14فرهنگي

اعتراض شهید آوینی به جریان بهشتی و جشنواره فیلم فجر چه بود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه در تمامی جشنواره های حرفه ای سینمایی دنیا دبیری جشنواره در حقیقت یک شغل ثابت برای دبیر است که در تمام ادوار همان فرد بر این مسند و مقام باقی می ماند، - سیدمرتضی آوینی می گوید که ما در جست وجوی چه هستیم؟ اعتراف به 10 سال اشتباه؟! چرا سیاست گذاران سینمای ایران، سینما را، چون رسانه ای که ماهیتاً می تواند منشأ تحولات فرهنگی باشد باور نکرده اند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه در تمامی جشنواره های حرفه ای سینمایی دنیا دبیری جشنواره در حقیقت یک شغل ثابت برای دبیر است که در تمام ادوار همان فرد بر این مسند و مقام باقی می ماند، اما در جشنواره فیلم فجر ایران دبیر هر چند سال یک بار عوض می شود و تا به امروز ما دبیران متعددی را در این جشنواره سینمایی دیده ایم.

جشنواره های سینمایی هدف و مبنای یکدست دارند هدف از هرگونه برگزاری جشنواره هنری در دنیا طراز بخشیدن و معیاردهی به یک رویکرد هنری و یا مکتب و سبک هنری است.

جشنواره های هنری در دنیا در حقیقت محفلی رقابتی است که آثار حاضر در مسابقه آن دارای شرایط اولیه شرکت در آن جشن یا جشنواره مطابق با محور های فراخوان و یا قواعد اصلی جشنواره بوده است و دبیر آن به عنوان رییس و رکن اساسی آن وظیفه بررسی دقیق تطابق آثار حاضر با اهداف و جهات پروتکلی جشنواره را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شهید آوینی به جریان بهشتی و جشنواره فیلم فجر چه بود؟

اعتراض شهید آوینی به جریان بهشتی و جشنواره فیلم فجر چه بود؟