مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 دی 1399 ساعت 22:152021-01-14پزشكي

رژیم غذایی مدیترانه ای بیماری پارکینسون را به تاخیر می اندازد


نتایج یک مطالعه جدید، ارتباط شدیدی بین پیروی از رژیم های غذایی MIND و رژیم غذایی مدیترانه ای و تاخیر در شروع بیماری پارکینسون را نشان می دهد.

- به گزارش، در حالی که مدت هاست محققان از اثرات محافظت نورونی رژیم غذایی MIND در بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل اطلاع دارند، این مطالعه برای اولین بار است که ارتباط بین این رژیم و سلامت مغز را برای بیماری پارکینسون نشان می دهد.

رژیم غذایی MIND تلفیق دو رژیم غذایی بسیار معروف یعنی رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم غذایی شیوه های توقف فشار خون بالا موسوم به DASH است.

دکتر سیلک اپل کرسول ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می گوید: این مطالعه نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در صورتی که الگوی غذایی شأن منطبق با رژیم نوع مدیترانه ای باشد، در سنین بالاتری به بیماری پارکینسون مبتلا می شوند.

این تفاوت سنی، تا 17 سال بعد در زنان و 8 سال بعد در مردان مشاهده شده است.

وی در ادامه می افزاید: کمبود دارو برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن بیماری پارکینسون وجود دارد اما ما خوشبین هستیم که تغذیه می تواند به طور بالقوه شروع بیماری را به تأخیر بیندازد.

در مطالعه ای بر روی 176 شرکت کننده، محققان پیروی افراد از این نوع رژیم ها و سن شروع بیماری پارکینسون را مورد بررسی قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم غذایی مدیترانه ای بیماری پارکینسون را به تاخیر می اندازد

رژیم غذایی مدیترانه ای بیماری پارکینسون را به تاخیر می اندازد