مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 11:302021-01-15سياسي

پویشی برای کاشت گیاه به یاد عزیزان


مجری طرح جنگلانه کاشان، از اجرای پویش «احیای طبیعت کویر به یاد عزیزان» با حضور سازمان های مردم نهاد و به منظور کاشت بذر گیاه «درمنه دشتی» به وسعت پنج هکتار در نوش آباد خبر داد.

- ایسنا/اصفهان مجری طرح جنگلانه کاشان، از اجرای پویش احیای طبیعت کویر به یاد عزیزان با حضور سازمان های مردم نهاد و به منظور کاشت بذر گیاه درمنه دشتی به وسعت پنج هکتار در نوش آباد خبر داد.

علی خالویی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در دوران کرونا بسیاری از خانواده ها داغدار عزیزان خود شدند اما نتوانستند مراسمی برگزار کنند و ما می توانیم با اجرای برنامه هایی در جهت کاشت نهال و بذر در طبیعت، از این حرکت به عنوان فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد آن ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: درمنه دشتی، گیاه بوته ای بسیار معطر در فصل بهار و تابستان است که عنصر اصلی و غالب اجتماع های گیاهی در استپ های خشک و نیمه خشک کشور محسوب می شود و در دسته گیاهان دارویی آرتمیسینین قرار می گیرد.

مجری طرح جنگلانه کاشان اظهار کرد: درمنه دشتی از خانواده کاسنی (Compositae) بوده و ارتفاع هر بوته آن بین 30 تا 50 سانتیمتر است که انشعابات متعدد و متراکم آن شکل کپه ای به بوته می دهد و اغلب در خاک های شنی و لومی، لومی و رسی، رویشگاه های وسیعی را ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویشی برای کاشت گیاه به یاد عزیزان

پویشی برای کاشت گیاه به یاد عزیزان