مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 03:352021-01-16اجتماعي

موزه درختان بلوط دنیا در حال خشکیدن


موزه درختان بلوط دنیا در استان ایلام با بیش از 640 هزار هکتار وسعت و دارای وسیع ترین و کهنسال ترین پهنه جنگلی بلوط در کشور قربانی تغییر اقلیم در جهان و خشکسالی های یک دهه اخیر در ایران شده؛ - افت به جانش افتاده و عرصه جنوبی ان در حال خشکیدن است.

تغییر اقلیم و خشکسالی از یک سو و تخریب درختان بلوط با استفاده بی رویه شیره آن که از میوه این درخت و به منظور درمان استحصال می شود و نیز تردد بی رویه دام، گرد و غبار و افات ثانویه به جان میراث دار و پدر جنگلهای زاگرس افتاده است.

خشکیدن بخشی از دامنه جنوبی جنگلهای بلوط زاگرس غلام رضا ابدالی، مدیر کل محیط زیست ایلام به ایسنا گفته است: با ارزش ترین جنگل بلوط کشور در استان ایلام قرار دارد که از بیش از 630 هزار هکتارعرصه جنگلی زاگرس را شامل می شود و وسیعترین پهنه جنگلی بلوط را در کشور تشکیل می دهد؛ با همه اینها پدیده تغییر اقلیم و خشکسالی سبب شده درصد زیادی و نه خیلی از دامنه جنوبی جنگلهای بلوط را خشک کند.

او معتقد است که در استان ایلام قاچاق چوب رخ نمی دهد اما خشکسالی و تغییر اقلیم به عنوان عامل موثر در روند خشک شدن درختان بلوط جهانی است و از دست مسئولان محیط زیست استان خارج است.

ابدالی تنها راهکار نجات جنگلهای بلوط زاگرس را تغییر شرایط جوی دانست و تصریح کرد: اثر تغییر اقلیم جهانی است که باعث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه درختان بلوط دنیا در حال خشکیدن

موزه درختان بلوط دنیا در حال خشکیدن