مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 21:452021-01-16اجتماعي

ضرورت برخورداری خودروهای حمل پسماند تهران از معاینه فنی


طی ماه های اخیر گزارش های متعددی از نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند منتشر شده است که علاوه بر ایجاد خطر لغزندگی معابر و جاده ها باعث آلودگی خاک و منابع آب می شود و می تواند آثار مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان ها برجای گذارد.

- طی ماه های اخیر گزارش های متعددی از نشت شیرابه از خودروهای حمل پسماند منتشر شده است که علاوه بر ایجاد خطر لغزندگی معابر و جاده ها باعث آلودگی خاک و منابع آب می شود و می تواند آثار مخربی بر محیط زیست و سلامت انسان ها برجای گذارد.

در این شرایط رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تاکید کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل پسماند امری ضروری است که باید در اسرع وقت صورت گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیرابه مایع سمی قهوه ای رنگی است که از واکنش های بیولوژیک و شیمیایی مواد آلی و غیر آلی و ترکیبات موجود در زباله های انباشته شده تولید می شود.

شیرابه ها یکی از خطرناک ترین و آلوده ترین مواد و ترکیباتی هستند که طبیعت و سلامت انسان و سایر موجودات را به خطر می اندازند.

از مهمترین خصوصیات شیرابه زباله می توان به وجود فلزات سنگین، فسفر و نیترات، کلسیم، سدیم و سولفات به مقدار زیاد در آن ها اشاره کرد که ورود این فلزات به آب های زیرزمینی می تواند تاثیرات نامطلوبی داشته باشد و منجر به غیر قابل شرب شدن آب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت برخورداری خودروهای حمل پسماند تهران از معاینه فنی

ضرورت برخورداری خودروهای حمل پسماند تهران از معاینه فنی