مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 05:302021-01-18اجتماعي

چگونه آلودگی هوای کلانشهرها را مدیریت کنیم؟


یک کارشناس برنامه ریزی شهری و محیط زیست، توجه به قانون هوای پاک و اجرای دقیق آن را یکی از گام های مهم و موثر در تحقق برون رفت از چالش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها دانست.

- ایسنا/گیلان یک کارشناس برنامه ریزی شهری و محیط زیست، توجه به قانون هوای پاک و اجرای دقیق آن را یکی از گام های مهم و موثر در تحقق برون رفت از چالش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها دانست.

عماد مطالبی در گفت وگو با ایسنا، یکی از چالش ها در حوزه محیط زیست شهری را مدیریت آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: مسئله آلودگی هوا یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی و بهداشتی در کلانشهرها محسوب می شود.

وی تردد بسیار بالای خودروهای فرسوده و غیر استاندارد، موقعیت اقلیمی و توپوگرافی خاص و استقرار صنایع بی شمار در مسیر باد را از جمله دلایل عمده آلودگی هوا در کلانشهرها دانست و افزود: تناژ بالای آلودگی، میزان، تراکم و پراکنش فضایی منابع آلاینده هوا در شهر و جابجایی هوا و باد به عنوان عواملی هستند که به طور عمومی بر کیفیت هوا و میزان آلاینده ها در هوای شهرها تاثیرگذارند.

این پژوهشگر حوزه محیط زیست، با بیان اینکه منابع آلودگی هوا در کلانشهرها به دو گروه عمده ساکن و متحرک تقسیم می شوند، تصریح کرد: عامل اصلی تولید آلودگی در این دو نوع منبع احتراق سوخت های فسیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه آلودگی هوای کلانشهرها را مدیریت کنیم؟

چگونه آلودگی هوای کلانشهرها را مدیریت کنیم؟