مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:352021-01-18اقتصادي

45 درصد کاربران آزادراه عوارض الکترونیک نمی پردازند /چرا عوارضی تهران-شمال «دستی» شد


مدیر کل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور با بیان اینکه الکترونیکی شدن عوارضی آزادراه ها در راستای آسایش مردم است، از نبود اهتمام برخی کاربران در پرداخت الکترونیک گفت و افزود: - خبرگزاری فارس - سعید مؤذنی: سامانه اخذ عوارض به صورت الکترونیک ، (ETC)  از 28 اسفند 97 در  چهار آزادراه تهران-ساوه، تهران-قم، قزوین-زنجان و کرج-قزوین عملیاتی شد.

در سیستم پرداخت الکترونیک، اخذ عوارض آزادراهی به صورت الکترونیکی و بدون رد و بدل کردن پول نقد انجام می شود، پس از عبور خودرو از گیت عوارضی، پلاک ها با دوربین های سامانه خوانده می شود، اطلاعات پلاک به سامانه مرکزی ارسال می شود و پس از یک هفته باید پرداخت عوارضی توسط کاربر انجام شود.

در این سامانه مشخصات خودروهای ترددکننده از گیت، در  هر سرعتی شناسایی می شود، بنابراین خودروها می توانند با حداکثر سرعت مجاز در آزادراه تردد کنند و در مهلت مقرر نسبت به پرداخت عوارضی با شیوه های مختلف، اقدام کنند.

در راستای اطلاع از آخرین وضعیت الکترونیکی شدن عوارضی آزادراه ها به سراغ عباس بیات سرمدی، مدیر کل بهره برداری و نگهداری آزادراه های کشور رفتیم و با وی در این باره گفت وگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد کاربران آزادراه عوارض الکترونیک نمی پردازند /چرا عوارضی تهران-شمال «دستی» شد

45 درصد کاربران آزادراه عوارض الکترونیک نمی پردازند /چرا عوارضی تهران-شمال «دستی» شد