مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:502021-01-18پزشكي

چرا بعضی دختران می خواهند مثل پسرها به نظر بیایند؟!


دبیر انجمن جامعه شناسی ایران، دفتر قم، گفت: یکی از پیامدهای پدیده دختران پسرنما تضعیف و افت مقوله ناز و نیاز است، ناز و طنازی در دختران و زنان و نیاز در مردان، - جزیی ازمولفه های تداوم بخش و شرینی زندگی زناشویی است و بیش از اندازه شبیه شدن دختران به پسران می تواند باعث لطمه به کیفیت مهرورزی ومحبت مادری به خاطرعادت کردن احتمالی به رفتارهای کلامی، جسمی وذهنی دردختران پسرنما شود.

در جامعه ای که زنان از درگیری با تنگناهای تبعیض جنسیتی رنج می برند، بدیهی است که دختران با تصور اینکه با شبیه سازی ظاهر خود به پسران می توانند آزادی عمل، حقوق و نقش بیشتر در خانواده و جامعه بدست آوردند.

در این شرایط دختران برای ارتقا جایگاه و منزلت خود ناخودآگاه تحریک و ترغیب به تغییرپوشش، کلام، رفتار خود می شوند؛ برای مثال بسیاری از آنها با نشستن بر روی تخت های قهوه خانه ها وزدن پک های محکم به قلیان از خاطرات خود درنزاع و مشاجرات کوچه وخیابان حرف می زنند.

مشاهده ی این نوع رفتار در جامعه ما نیز، اتفاقی تازه و عجیب نیست ودر گوشه و کنار شهرمان، شاهد چنین رفتاری از دختران هستیم.

دکتر عبدالله باقری جامعه شناس، در این رابطه عنوان کرد: مسئله ظهور یا افزایش شبیه سازی دختران به پسران که با عنوان دختران پسر نما در فضای جامعه شناختی، روانشناختی و البته رسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بعضی دختران می خواهند مثل پسرها به نظر بیایند؟!

چرا بعضی دختران می خواهند مثل پسرها به نظر بیایند؟!