مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:212021-01-18فرهنگي

پیام مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی به سومین جشنواره تئاتر آیات


قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی با پاسداشت ارزش ها و شعائر دینی؛ برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر آیات را ارج نهاد و از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این رویداد تقدیر کرد.

- ایسنا/خراسان شمالی قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی در پیامی با پاسداشت ارزش ها و شعائر دینی؛ برگزاری سومین دوره جشنواره تئاتر آیات را ارج نهاد و از برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این رویداد تقدیر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، در پیام آشنا آمده است: در صحنه ای مزین به نام تئاتر دینی باید با تسمک به آیات کلام الله و ائمه، جلوه هایی از نور و زیبایی را به نمایش گذاشت و چه زیبا ودیدنی است آمیزش مفاهیم و شعائر دینی با هنر متعالی تئاتر.

تئاتر هنری است که در سرشت و سرنوشت آن مخاطب نقشی کلیدی ایفا می کند و یکی از سرچشمه تئاتر، آیین و مناسک مذهبی است و اگر به تاریخ هنر جهان رجوع کنیم، در می یابیم که تئاتر نقش کلیدی در ماندگاری بسیاری از آیین ها و مناسک مذهبی در طول تاریخ داشته است.

تئاتر؛ در مقایسه با سایرهنرهای هفت گانه ازامکانات بیشتری برای بیان مفاهیم عمیق و انسان سازبرخوردار است و می توان از این امکانات برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی بهره جست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی به سومین جشنواره تئاتر آیات

پیام مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی به سومین جشنواره تئاتر آیات