مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:452021-01-18اقتصادي

زمین های کشاورزی بایر از اصلی ترین منابع برداشت ماسه


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور زمین های کشاورزی بایر و رها شده را از اصلی ترین منابع برداشت ماسه ذکر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا وحید جعفریان در بازدید از مناطق نهالکاری شده جنوب کرمان، اقدامات منابع طبیعی استان را در این بخش بسیار چشمگیر و قابل توجه خواند.

جعفریان با بیان اینکه عرصه های بیابانی جنوب کرمان یک میلیون و 260 هزار هکتار است، گفت: بیش از 390 هزار هکتار از این عرصه ها را کانون های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می دهد که این کانون ها تقریباً در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل به ویژه مناطق بیابانی جازموریان ( قلعه گنج و رودبار جنوب ) پراکنده است.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها به آبیاری و مراقبت از عرصه های احیاء شده با استفاده از روش نهال کاری بیابان اشاره و اظهارکرد: دفتر امور بیابان با حمایت از پروژه های اجرا شده خصوصا ایجاد بادشکن زنده اطراف مزارع با مشارکت مردم و اجرای پروژه مدیریت روان آبها بر اقتصادی کردن طرح های اجرایی برای جوامع محلی تاکید نمود.

جعفریان عرصه های بدون پوشش گیاهی، بستر خشک رودها، زمین های کشاورزی بایر و رها شده را از اصلی ترین منابع برداشت ماسه عنوان کرد و بر اهمیت طرح محوری بادشکن اطراف مزارع در راستای کنترل و کاهش فرسایش بادی از سطح مزارع تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین های کشاورزی بایر از اصلی ترین منابع برداشت ماسه

زمین های کشاورزی بایر از اصلی ترین منابع برداشت ماسه