مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:302021-01-18بين الملل

آشوب فرانسه و هلند را فرا گرفت


تظاهرات در برخی شهرهای اروپایی نسبت به سیاست های دولت های حاکم اوایل هفته جاری در نخستین روزهای سال جاری میلادی ادامه یافت و در مهمترین آنها ملاحظات امنیتی و بهداشتی در فرانسه و هلند به چالش کشیده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز،در فرانسه نخستین موج اعتراض های تازه به لایحه جامع امنیتی که اواخر سال گذشته میلادی نخستین جرقه های آن زده شد و پس از تصویب در پارلمان هزاران معترض را در شهرهای این کشور به خیایان کشید، بار دیگر روز شنبه دنبال شد.

در جریان این اعتراض ها که با تدابیر شدید امنیتی و حضور نیروهای پلیس همراه بود ده ها هزار نفر در خیابان های شهرهای مختلف فرانسه دست به تجمع زدند.

رسانه های محلی ضمن پوشش اخبار این رویداد و اشاره به تجمعاتی که در شهرهای مختلف از جمله پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد از دستگیری دست کم 75 تظاهرکننده توسط ماموران امنیتی خبر دادند.

به گفته برگزار کنندگان در این تجمعات سراسری بیش از 200 هزار نفر حضور داشتند این در حالیست که مقامات پلیس شمار تظاهرکنندگان را حدود 34 هزار نفر اعلام کرده اند.

ژرار دارمنن، وزیر کشور فرانسه ساعاتی پس از برگزاری این تظاهرات با انتشار توییتی از نقش ماموران پلیس در نظارت بر روند این تجمعات اعتراض آمیز تشکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشوب فرانسه و هلند را فرا گرفت

آشوب فرانسه و هلند را فرا گرفت