نقش فضای مجازی و رسانه در انتخابات ریاست جمهوری 1400شیوع و همه گیری کرونا که از اواخر سال 1398 آغاز شده و هنوز پایانی بر آن محتمل نیست، حوزه های مختلف و مناسبات حاکم بر آن ها را تحت تأثیر قرارداده و بسیاری از فعالیت ها و رویداد ها را به سمت فضای مجازی سوق داده است. یکی از رویداد های مهم سیاسی که انتظار می رود در اوایل سال آینده زیر سایه کرونا برگزار شود، انتخابات ریاست جمهوری 1400 ایران است. اینکه انتخابات مذکور بناست به کدام شیوه اعم از الکترونیکی، پستی، حضوری یا هر قالب و روش دیگری برگزار شود، بستگی به تصمیمات اتخاذی متولیان امر دارد، ولی آنچه مسلم است، عرصه و میدان رقابت های سیاسی و تبلیغاتی نامزد های انتخاباتی بیش از هر زمان فضای مجازی، رسانه های اجتماعی و رسانه ملی خواهد بود. شرایط حاکم ناشی از محدودیت های کرونایی سبب خواهد شد تا به جای سفر های استانی، دیدار های مردمی، سخنرانی های حضوری و. ، راه ها و روش های غیرحضوری قابل ترجیح شوند و این قطعاً به معنای گرایش بیشتر به سمت فضای مجازی خواهد بود. در این میان آنچه ضرورت می یابد لزوم درک شرایط انتخاباتی حاضر متأثر از عوامل مختلف تکنولوژیکی، محدودیت های کرونایی، وضعیت جسمی و روحی افراد جامعه و سطح آمادگی آن ها برای مشارکت در انتخابات، ترکیب سیاسی حاکم، نامزد های انتخاباتی و برند شخصی و پیشینه فعالیت آن ها و. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |