مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 12:152021-01-18پزشكي

حفظ و تقویت روابط اجتماعی؛ موثر در سلامت روان سالمندان


مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: حفظ و تقویت روابط اجتماعی در سلامت روان سالمندان موثر است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: حفظ و تقویت روابط اجتماعی در سلامت روان سالمندان موثر است.

زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگر چه دوران سالمندی با کاهش فعالیت های فیزیکی و توانایی های جسمی همراه است، ولی اکثر توانایی های ذهنی و روانی مانند دوران جوانی باقی می مانند بنابراین هوش تغییر نمی کند و توانایی یادگیری مطلب جدید هنوز وجود دارد.

وی عنوان کرد: سلامت روان به فرد سالمند کمک می کند تا از زندگی خویش لذت ببرد، موقعیت های دشوار را راحت تر اداره و ارتباط عمیق تر با فرد مورد علاقه برقرار کند همچنین سلامت روان در سالمندان باعث برخورداری از قدرت فیزیکی و جسمی بهتر می شود و سالمند زندگی طولانی تر خواهد داشت.

یوسف نژاد درخصوص مراقبت های لازم برای حفظ و بهبود سلامت روان در دوران سالمندی بیان کرد: تغییرات فیزیکی و جسمانی که در این مرحله از زندگی پیش می آید را باید پذیرفت و بر روی کارهایی که می توان انجام داد، بیشتر تمرکز کرد به عنوان مثال اگر به دلیل کاهش دید و یا کم شدن شنوایی مجبور به استفاده از عینک و یا سمعک میباشند، حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و تقویت روابط اجتماعی؛ موثر در سلامت روان سالمندان

حفظ و تقویت روابط اجتماعی؛ موثر در سلامت روان سالمندان