مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 13:452021-01-18اقتصادي

احیای مخازن سدهای گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی


معاون آب منطقه ای گیلان، احیای مخازن سدهای گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی را در شرایط کنونی گامی بلند در اعتلا و آبادانی استان عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مرتضی میرزایی با اشاره به لزوم احیای مخازن سدهای گیلان، اظهار کرد: بعد از گذشت پنج دهه از بهره برداری سدهای گیلان و با توجه به رسوب خیز بودن حوضه آبریز سفیدرود بزرگ، بخشی از مخازن سدها در اثر وقوع سیلاب انباشته از آورد رسوبی شده است.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد از مخازن سدهای انحرافی (سنگر و تاریک) مورد هجوم رسوبات و آورد رودخانه ای اعم از رس، سیلت لای و سنگ ریزه شده است، افزود: در این راستا طی سالیان گذشته همواره به صورت مقطعی اجرای عملیات رسوب زدایی با روش هایی نظیر شاس و استفاده از دستگاه های لایروب به صورت محدود و اجرای عملیات مکانیکی مد نظر بوده و همواره در دستور کار نگهداری و بهره برداری سدها قرار دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گیلان، همواره حجم رسوبات وارده به سدها را بیش از میزان رسوبات تخلیه شده از آن دانست و تصریح کرد: حمل رسوبات به صورت مکانیکی و با استفاده از ماشین آلات از مخازن از روش های پیشنهادی برای علاج این معضل است.

میرزایی اضافه کرد: با توجه به هزینه های حمل مصالح و خروج از مخزن سدها با استفاده از زیرساخت ریلی با حجم بالا و هزینه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای مخازن سدهای گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی

احیای مخازن سدهای گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی