مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 08:552021-01-19سياسي

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت مجلس خارج شود


42 تن از اقتصاددانان و حقوقدانان کشور با ارسال نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن بر شمردن ایرادات لایحه تجارت خواستار خارج شدن این لایحه از اولویت بررسی در مجلس شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بیش از 40 تن از اقتصادانان و حقوقدانان و فعالان کسب و کار سراسر کشور با ارسال نامه ای به محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان آسیب های تصویب و ابلاغ لایحه تجارت، خواستار خروج لایحه فعلی از اولویت بررسی و اصلاح قانون تجارت مبتنی بر مساله شناسی و نیازسنجی دقیق شدند.

در این نامه همچنین نسبت به تغییر یکباره و کلی قانون تجارت انتقاداتی مطرح شده و آن را مخل نظم فعلی روابط حقوقی و تجاری معرفی کرده است که می تواند برای سالیان متمادی حقوقدانان و قضات دادگستری را با مشکل مواجه کند.

متن کل نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر قالیباف؛ ریاست محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم همانگونه که مستحضرید مجلس شورای اسلامی در دوره پیشین (دوره دهم)، 490 ماده از لایحه تجارت را به تصویب رساند که این مواد مورد انتقاد جدی حقوقدانان، اقتصاددانان و اصحاب تجارت واقع شد.

در این خصوص باید توجه داشت عدم اتفاق نظر و مخالفت حقوقدانان و اقصاددانان کشور در خصوص تغییر یکی از مهمترین قوانین کشور که بخش مهمی از اقتصاد و روابط حقوقی اشخاص بر مبنای آن اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت مجلس خارج شود

تصویب لایحه تجارت نظم حقوقی را مختل می کند/ بررسی لایحه از اولویت مجلس خارج شود