مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 09:052021-01-19اقتصادي

ظرفیت سردخانه های کشاورزی آذربایجان شرقی بیش از 408 هزار تن است


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از فعالیت 133 سردخانه با ظرفیت 408 هزار و 250 تن در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ایاز برنو بابیان اینکه سردخانه ها یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه پایدار در اقتصاد کشاورزی و نخستین حلقه زنجیره صنایع تبدیلی محسوب می شوند، اظهار کرد: بدون وجود این بخش، توسعه کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی غیر ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش تعداد سردخانه های آذربایجان شرقی طی سال جاری، گفت: برای 200 سردخانه جدید نیز مجوز احداث صادر شده است که اگر این اقدام به مرحله اجرایی و بهره برداری برسد، توان سردخانه ای استان به یک میلیون تن خواهد رسید.

برنو با اشاره به بهره برداری از 13 سردخانه جدید، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه ها، باعث ایجاد اشتغال و ارتقای سطح اقتصاد کشاورزی در منطقه خواهد بود.

برنو گفت: این استان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه ظرفیت سردخانه ای، با توجه به این که یکی از مراکز بسته بندی و صادرات کشور در حوزه خشکبار است، فاصله زیادی دارد.

وی یادآور شد: هم اکنون آذربایجان شرقی یکی از قطب های مهم ظرفیت سردخانه در کشور محسوب می شود و از حیث تعداد سردخانه، پس از آذربایجان غربی و تهران، در رتبه سوم کشور قرار دارد، اما باید تلاش کرد تا تعدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت سردخانه های کشاورزی آذربایجان شرقی بیش از 408 هزار تن است

ظرفیت سردخانه های کشاورزی آذربایجان شرقی بیش از 408 هزار تن است