مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 10:502021-01-19فرهنگي

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم امامین عسگریین(ع)


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه ای به عنوان پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند استان آماده شده و به زودی برای نصب به حرم امامین عسگریین انتقال داده می شود.

- پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم امامین عسگریین(ع) ایسنا/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: پرده کتیبه ای به عنوان پنجمین اثر هنری توسط ناصر ذبیحیان هنرمند استان آماده شده و به زودی برای نصب به حرم امامین عسگریین انتقال داده می شود.

مصطفی مرزبان در این باره گفت: این اثر هنری به طول 35 متر و عرض 60 سانت پولک دوزی شده است و پس از قریب به دو سال کار مداوم بر روی این کتیبه تاکنون 25 متر از این اثر فاخر معنوی و هنری آماده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی افزود: این هنر ماندگار تا نیمه اول سال آینده آماده شده و برای نصب به حرم عسکرین انتقال داده می شود.

مرزبان در ادامه افزود: در این کتیبه آیات سوره مبارکه انسان و سوره کوثر خوشنویسی شده و با استفاده از پولک، مروارید، سنگ های زینتی، منجوق و آب طلا تزیین شده است.

بر اساس این گزارش، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، مرزبت اظهار کرد: استان مرکزی با پیشینه قوی تاریخی در این هنر توانسته در هنر کتیبه دوزی با پولک و منجوق و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم امامین عسگریین(ع)

پنجمین کتیبه پولک دوزی هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در راه حرم امامین عسگریین(ع)