مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 10:552021-01-19فرهنگي

کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آن ها که از تکرار سنت هراس نداشتند


یکی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه موسیقی از انتشار کتابی در حوزه آموزش نوازندگی تار و سه تار براساس متدها و مولفه های آموزشی متناسب با خلاقیت افراد سخن گفت.

- محمد امین میراحمدی نویسنده، پژوهشگر و منتقد حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر تدوین و تالیف یک اثر پژوهشی در قالب جلد اول کتاب آموزش عمومی تار و سه تارنوازی بر اساس اهداف و سلائق درباره این اثر گفت: خلاقیت و نوآوری در هنر، فرآیندی است که بعد از تقلید آغاز می شود؛ زمانی که هر فرد متناسب با خلاقیت و رهیافت های شخصی می تواند در ارتباط با اصول و فروعی که از پیش آموخته به نوآوری بپردازد.

وی افزود: میل به دگربودگی محض به معنای حذف هر آنچه پیش از من بوده، منجر به ایجاد ضایعه در هنرهای سنتی و اصیل می شود؛ زیرا عناصر اصیل از گذر زمان عبور کرده و نشانی از تاریخ یک فرهنگ دارند؛ اگر هنرمند منافاتی بین حضور آنها و نوگرایی احساس کند باید در زمینه های گوناگون از آن ها فاصله معناداری بگیرد، تا جایی که استفاده از عناصر اصلی کلیشه محسوب می شود.

این پژوهشگر ادامه داد: طبیعی است که موسیقی پاپ بر اساس رسالت خود می تواند آزادانه تر انتخاب کند و خیلی از موارد از سنت نیز فاصله بگیرد اما موسیقی کلاسیک، اصیل یا هنری در نتیجه چنین برخوردی صدمات زیادی می بیند که جبران آن غیرممک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آن ها که از تکرار سنت هراس نداشتند

کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آن ها که از تکرار سنت هراس نداشتند