مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 11:052021-01-19اقتصادي

از کاهش سلطه دلار تا ضرورت توجه ایران به سازوکار FATF


رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه دلار، به عنوان ارز مسلط، جایگاه خود را از دست خواهد داد، گفت: با نگاه «صفر یا صدی» به FATF مشکل دارم، - رییس کمیسیون اقتصادی شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه دلار، به عنوان ارز مسلط، جایگاه خود را از دست خواهد داد، گفت: با نگاه صفر یا صدی به FATF مشکل دارم، می توانستیم با این ابزار کار خودمان را انجام دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابراهیم شیبانی با اشاره به زمینه هایی که منجر به سلطه دلار بر روابط فعلی تجارت بین الملل شد، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، کشورهایی که خود را فاتح آن قلمداد کردند، خصوصا آمریکا که توانسته بود با هزینه کمتری پیروز جنگ شود، امورات را به نفع خود سامان دادند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم که سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل و همچنین سازمان های پولی و مالی شامل بانک جهانی و صندوق بین المللی شکل گرفت، آمریکا به عنوان پیروز جنگ، امور را به نفع خود سامان داد و خود سهام عمده این سازمان ها را در اختیار گرفت؛ مثلا یک چهارم سهم بانک جهانی و همچنین سهم عمده ای حدود 17 درصد را از صندوق بین المللی پول در اختیار گرفت.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه دولت انگلیس بر اساس ایده جان کینز ، یکی از بزرگ ترین اقتصاددان های این کشور، علاقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کاهش سلطه دلار تا ضرورت توجه ایران به سازوکار FATF

از کاهش سلطه دلار تا ضرورت توجه ایران به سازوکار FATF