مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 12:002021-01-19اقتصادي

جایگاه مهم ذخیره ژنتیکی مرغ آرین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود مستشاری محصص درباره مزایای مرغ سایز افزود: این بدان معناست که تولیدکننده ای که در یک سال، چهار دوره جوجه ریزی انجام داده و می تواند با عرضه مرغ سایز با وزن و سن پایین، - رییس بخش علوم دامی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین گفت: در صورت تولید مرغ سایز و کاهش مدت زمان پرورش تولیدکنندگان می توانند تعداد دوره جوجه ریزی را افزایش دهند که در این صورت از ساختمان و تاسیسات مرغداری بیشترین استفاده شده و قیمت تمام شده گوشت مرغ کاهش پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود مستشاری محصص درباره مزایای مرغ سایز افزود: این بدان معناست که تولیدکننده ای که در یک سال، چهار دوره جوجه ریزی انجام داده و می تواند با عرضه مرغ سایز با وزن و سن پایین، تعداد دوره های پرورش را به پنج یا 6 دوره افزایش دهد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد جوجه ریزی موجب افزایش بهره وری از تاسیسات وامکانات می شود اظهارداشت: تولید مرغ سایز می تواند در کاهش مصرف دان، دارو، واکسن و سایر هزینه های تولید اثرگذار باشد به طوری که اگر به طور معمول برای تولید هر مرغ گوشتی بین 4 تا 4.

5 کیلوگرم دان نیاز است با کاهش طول دوره پرورش حتی اگر نیم کیلوگرم مصرف دان کاهش یابد، از واردات نهاده های دان بطور معنی داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه مهم ذخیره ژنتیکی مرغ آرین

جایگاه مهم ذخیره ژنتیکی مرغ آرین