مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 12:402021-01-19اقتصادي

تعداد دام مراتع کلات 1.5 برابر ظرفیت چرای مراتع است


رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کلات گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان کلات در بخش منابع طبیعی و مرتع، حضور دام مازاد بر ظرفیت مرتع است به طوری که در بعضی مراتع تعداد دامی که از مرتع چرا می کنند حدود 1.

- 5 برابر ظرفیت مراتع است.

حسن محمدزاده در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان کلات به لحاظ پوشش گیاهی غنی است و هم مراتع قشلاقی، هم مراتع ییلاقی و میان بند دارد و می توان گفت شهرستان کلات جزء معدود شهرستان هایی است که سه فصل چرایی دارد و مهمترین مشکلی که در حال حاضر آسیب جدی به مراتع وارد می کند حضور دام بیش از ظرفیت مراتع است.

محمدزاده اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان کلات شهرستان سیل خیزی است و حدود 60 درصد منطقه به لحاظ سیل خیزی و فرسایش پذیری حالت بحرانی دارد، قطعا یکی از مهمترین مولفه های موثر در جلوگیری از سیلاب، پوشش گیاهی است؛ چراکه پوشش گیاهی باعث تثبیت خاک شده و با جلوگیری از تشکیل رواناب به نفوذ آب در خاک کمک می کند.

معضل فرسایش خاکی از معضل کمبود آب بیشتر است وی با اشاره به اینکه در حال حاضر معضل فرسایش خاکی از معضل کمبود آب بیشتر است، یادآور شد: دام مازاد بر ظرفیت مراتع باعث تخریب و آسیب جدی به مراتع شده و با از بین رفتن پوشش گیاهی، فرسایش خاکی و سیلاب در منطقه تشدید خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد دام مراتع کلات 1.5 برابر ظرفیت چرای مراتع است

تعداد دام مراتع کلات 1.5 برابر ظرفیت چرای مراتع است