مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 13:252021-01-19اقتصادي

پنج عامل تاثیرگذار در ریزش اخیر بورس


کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات اخیر بورس به پنج عامل تاثیرگذار در ریزش شاخص اشاره کرد و گفت: ترس سهامداران از اصلاح پرشتاب شاخص بورس، - ، مهدی محسنی به روند پرشتاب افت شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: در چند وقت اخیر شاهد افزایش ریسک بازار بودیم، بخشی از ریسک های ایجاد شده در بازار به نرخ دلار و دارایی های بلوکه شده در دیگر کشورها مانند چین و کره بر می گردد که احتمال آزادشدن آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: برخی معتقدند با آزاد شدن دارایی های بلوکه شده، نرخ دلار در مسیر نزولی قرار می گیرد که به نظر می رسد افت قیمت در بازار ارز موقتی باشد.

برخی از مسوولان در زمینه نرخ دلار باعث تاثیرگذاری بر روند معاملات بازار سهام شد و این بازار را با هیجان همراه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه به دیگر عامل تاثیرگذار در شتاب روند اصلاحی شاخص بورس اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش نرخ سوخت در صنایعی مانند پتروشیمی که بر سودآوری این شرکت ها تاثیرگذار است منجر به کاهش سودآوری شرکت های مدنظر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار این مسایل شایعاتی مانند اعمال مالیات بر صادرات شرکت ها مطرح شده است که این موضوع بر روند معاملات بورس بی تاثیر نخواهد بود، گفت: تاکنون این شرکت ها معاف از مالیات بودند و گمانه زنی هایی مبنی بر اخذ مالیات از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج عامل تاثیرگذار در ریزش اخیر بورس

پنج عامل تاثیرگذار در ریزش اخیر بورس